Yleiset käyttöehdot

Sivustot trycka.se, printlit.fi, printlit.dk ja printlit.com ovat Printgroup Nordic AB:n ylläpitämiä ja hallinnoimia sivustoja. Printgroup Nordic AB on rekisteröity Ruotsissa yritystunnuksella 556643-6779. Yhtiön ALV-rekisterinumero on SE556643677901. Pääkonttorimme sijaitsee osoitteessa Fabriksvägen 33, Mörrum. Printgroup Nordic AB:ta kutsutaan jäljempänä nimellä "Printgroup".


Ehtojen soveltaminen

Myyntiehdot ja hinnasto pätevät Printgroup Nordic AB:n ilmoittamasta päivämäärästä lukien ja korvaavat aina aiemmin julkaistut versiot. Edellä esitetyt tuotteet muodostavat säännöllisen valikoiman. Mikäli edellä mainituissa verkkosivustoissa ja muissa julkaisuissa ilmoitetut ehdot, tuotetiedot ja hinnat poikkeavat toisistaan, verkkosivustot ovat etusijalla.


Hinnat ja maksu

Edellä mainittujen verkkosivustojen hinnat päivitetään reaaliajassa. ALV ja toimituskulut lisätään. Hinnat edellyttävät, että tilaukset tehdään verkkokaupan kautta ja että oikeassa muodossa oleva alkuperäinen tiedosto toimitetaan meille tilauksen yhteydessä. Mahdollisista muutoksista ja mukautuksista veloitetaan voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Printgroup Nordic AB:llä on oikeus muuttaa mainittuja hintoja ilman erillistä ilmoitusta. Pidätämme oikeuden mahdollisiin tulostus- ja kirjoitusvirheisiin. Mikäli tehdyissä tilauksissa tapahtuu hinnanmuutoksia, sinulle asiakkaana ilmoitetaan siitä aina ja sinulla on täysi oikeus muuttaa tai peruuttaa tilauksesi. Käytämme Collector Bank -maksua, katso täydelliset ehdot: https://www.collector.se/


Toimituskulut

Toimituskulut lasketaan automaattisesti kassasivulla ja perustuvat tilauksen arvoon ja valittuun toimitustapaan. Osittaisesta toimituksesta tai jos asiakas myöhemmin päättää lähettää useaan osoitteeseen, voidaan periä lisämaksu.

Jos tilaukset sisältävät useita toimitusosoitteita, suosittelemme, että otat meihin yhteyttä saadaksesi tarjouksen räätälöidystä kuljetusratkaisusta. Suomen ulkopuolelle toimitettaessa toimituskulut veloitetaan rahdinkuljettajan hinnaston mukaisesti. Ota yhteyttä saadaksesi tietoa todellisista toimituskuluista Suomen ulkopuolelle toimitettaessa.


Epäonnistunut toimitus

Schenker (suora toimitus yrityksille)

Tällä menetelmällä lähetys toimitetaan suoraan yrityksen osoitteeseen. Tämä edellyttää, että yritys on selvästi merkitty, henkilökuntaa on virka-aikoina (07:00 - 17:00), se ei sijaitse yksityisessä osoitteessa ja että paikan päällä on joku, joka allekirjoittaa ja vastaanottaa lähetyksen.

Jos lähetystä ei voitu toimittaa, kuljetusyritys yrittää ottaa yhteyttä asiakkaaseen enintään kolme kertaa. Mikäli varustamo ei onnistu saamaan yhteyttä asiakkaaseen, ilmoitamme tästä ja otamme puolestamme yhteyttä asiakkaaseen. Mikäli asiakas ei ole täyttänyt toimitustavan ehtoja, esimerkiksi ei ole ollut paikalla toimitushetkellä, uudesta toimituksesta lisätään lisämaksu.

Jos lähetystä ei ole lunastettu, lähetys palautetaan 15 kalenteripäivän kuluttua.

Jos lähetys palautetaan meille, siitä aiheutuu lisäkuluja. Kuljetusyritys veloittaa meiltä palautuslähetyksestä ja mahdollisesta varastovuokrasta. Myös lähetyksen uudelleen kuljettaminen maksaa. Yllä syntyneet ylimääräiset kulut veloitetaan asiakkaalta.

Säilytämme palautettuja lähetyksiä kolme kuukautta, jonka jälkeen tavarat hävitetään.


Toimitus

Tavoitteenamme on toimittaa tilaukset aina ilmoitetun toimitusajan sisällä. Verkkokauppa luo automaattisesti tilausvahvistuksen välittömästi tilauksen yhteydessä ja lähettää sen asiakkaalle sähköpostitse ilmoittaakseen, että tilaus on vastaanotettu oikein. Kun tilaus on vahvistettu, asiakkaalle ilmoitetaan sen toimituspäivä (kun tilaus toimitetaan tehtaaltamme/alihankkijaltamme) ja kokonaishinta.

Printgroup Nordic AB käyttää toimituksiin pääosin Schenker AB:n kuljetusta ja Posten Företagspaket -toimituspalvelua. Ruotsin ulkopuolelle toimittavat pääosin muut kuin edellä luetellut toimittajat. Schenkerin verkkosivustolta löytyvät tämänhetkiset aikataulut, paikkakuntasi toimitusajat sekä tieto siitä, onko pikakuljetus saatavilla paikkakunnallesi.

Huomaathan, että emme voi koskaan taata tuotteen saapumisajankohtaa asiakkaalle, vaan ainoastaan sen, että tavarat lähetetään meiltä ilmoitetun toimitusajan sisällä.

Printgroup Nordic AB soveltaa DAP Karlshamnin toimitusehtoja Incoterms 2020 -toimituslausekkeiden mukaan. Tämä tarkoittaa, että asiakas ottaa muodollisen vastuun kuljetuksesta sen jälkeen, kun tavarantoimittaja on lastannut tuotteet kuljetusyrityksen autoon. Tästä syystä asiakkaan on tehtävä kaikki rahtivaurioita tai puuttuvia tuotteita koskevat valitukset suoraan kuljetusyritykselle. Voit lukea lisää toimitusehdoista ja vastuunjaosta Schenkerin verkkosivuilla.

Kun tavarat toimitetaan tehtaaltamme, asiakas saa toimitusilmoituksen sähköpostitse. Tämä toimitusilmoitus sisältää tietoja, joiden avulla asiakas voi seurata tilauksensa toimitusta.


Vastuu tuotteesta

Vastuu tuotteesta siirtyy ostajalle, kun tuote on siirtynyt tavarantoimittajalta kuljetusyritykselle.


Takuu

Printgroup Nordic AB takaa tilatun tuotteen toimivuuden. Painatuslaadun takuu rajoittuu kuitenkin vastaamaan asiakkaan lähettämää alkuperäiskappaletta.


Tiedostot

Printgroup Nordic AB ei ole vastuussa asiakkaiden tiedostoista tai graafisista materiaaleista. Periaatteemme on kuitenkin, että kaikki alle 100 Mt: n tiedostot arkistoidaan palvelimellemme vähintään yhden vuoden ajaksi mahdollisten uusintatilausten varalle.

Reklamaatio

Transportskada skall senast på ankomstdagen av leveransen anmälas direkt till transportör.


Vastuu virheistä

Valittaakseen tuotteen virheellisyydestä (kuljetusvaurioista, katso alla) asiakkaan on tehtävä reklamaatio heti, kuitenkin viimeistään 30 päivän kuluessa laskun päivämäärästä, ja pyynnöstä palautettava tuotteet. Asiakkaan on tarkistettava, että kaikki tuotteet ovat saapuessaan virheettömiä. Mikäli reklamaatio vastaanotetaan yli 30 päivän kuluttua, Printgroup Nordic AB pidättää itsellään oikeuden päättää virheen korjaamisesta.

Mikäli tuotteesta reklamoidaan, asiakkaan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Asiakkaan reklamaatiossa toimittamien tietojen perusteella laatuosastomme ottaa asiakkaaseen yhteyttä yleensä 8 työtunnin kuluessa, ilmoittaen valituksen asianmukaisesta käsittelystä.

Kuljetusvaurioista on ilmoitettava suoraan kuljetusyhtiölle heti lähetyksen vastaanottamispäivänä.


Virhevastuu

Mikäli tuotteessa ilmenee vikaa, josta Printgroup Nordic AB vastaa, Printgroup Nordic AB voi oman valintansa mukaan korjata vian, vaihtaa tuotteen tai korvata tuotteen ostohinnan kokonaan tai osittain. Printgroup Nordic AB:n vastuu tuotteisiin liittyvistä virheistä rajoittuu näihin yleisiin myyntiehtoihin. Yhtiöllä ei siis ole suoraa tai välillistä vastuuta esimerkiksi – mutta ei rajoittuen -yhteensopimattomuudesta, toimitusviivästyksistä, tuotteiden ominaisuuksien vahingoittumisesta, tuotevastuusta, menetetyistä myyntivoitoista, työnseisauksista, tietojen menetyksestä, ylimääräisestä työstä tai muista taloudellisista vahingoista.


Palautusoikeus

Etä- ja kotimyyntilain mukaan kuluttajalla (ei koske yrityksiä) on oikeus peruuttaa sopimus ilmoittamalla siitä meille 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Jotta voit käyttää peruuttamisoikeuttasi, sinun on palautettava tuotteet vahingoittumattomina alkuperäispakkauksissaan. Peruutusoikeutta käyttäessäsi olet vastuussa palautuskuluista. Mikäli haluat palauttaa tilaamasi tuotteen yrityksenä, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.


Muut ehdot

Edellä mainittujen myyntiehtojen lisäksi sovelletaan ostolakia.